budi_eko

Budi neko – misli eko

Deca, koja su danas u školskim klupama, u najskorijoj budućnosti biće učesnici mnogih procesa i promena značajnim za našu zajednicu. Od toga kako se danas obrazuju i vaspitaju  zavisiće i njihovi vrednosni stavovi. Razumevajući značaj timskog rada, osećaj odgovornosti,  odnose koji vladaju u prirodi, deca formiraju poželjne ekološke stavove i navike koji treba da budu temelj životnih opredeljenja.

Fondacija Front je projekat „Budi neko – misli eko“ poverila biološko-ekološkom društvu koje deluje unutar edukativnog centra Duga i godinama sprovodi veliki broj ekoloških radionica, aktivnosti, seminara sa ciljem jačanja svesti o značaju životne sredine.

Projekat je zamišljen kao eko-manifestacije sa različitim edukativnim i kreativnim sadržajima namenjenih deci osnovnih škola. Projekat obuhvata ekološki čas za najmladje, niz likovnih radionica, likovni konkurs i završnu izložbu. Kroz edukaciju i radioničarski pristup u interaktivnoj komunikaciji okupićemo veliki broj mališana nižeg školskog uzrasta. Program će obuhvatiti sve osnovne škole.

Deca će se upoznati sa osnovnim ekološkim pojmovima, sa osnovnim eko-materijalima i kroz vođenu igru i rad ispoljavati svoju kreativnost  i ideje. Projekat će se sastojati iz dva sastavna dela: ekološki časovi u svim osnovnim školama i ekološke radionice.

Ekološki čas osmišljen je kao ogledni edukativni čas u okviru kojeg će se različitim metodama improvizacije i demonstracije učenicima predstaviti značaj očuvanja higijene prostora i okruženja.

Cilj časa je naučiti decu da adekvatno reaguju na neprikladno ponašanje vršnjaka. Ideja je motivisati decu najmlađeg uzrasta da razvijaju takmičarski duh povodom pozitivnih navika. Ukoliko najmlađe naučimo da se pravilno odnose prema otpadu imaćemo za početak mnogo manje problema i povoda za akcije.

Radionice su osmišljene i koncipirane kao otvoreni javni čas, namenjen svim učenicima osnovnih škola koji će imati priliku da se na kreativan način u radu sa edukatorima i nastavnima izraze povodom određene teme i tehnike.